Natuurgeweld - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Lotte Zandbergen - WaarBenJij.nu Natuurgeweld - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Lotte Zandbergen - WaarBenJij.nu

Natuurgeweld

Door: Lotte&Dennis

Blijf op de hoogte en volg Lotte

12 Februari 2014 | Brazilië, Bonito

Iguazu

Na het vertrek van de homo's ( even voor de duidelijkheid onze lieve papa's die dagelijks alleen strond aan de knikker hebben met onze moeders Carolien Goes en Anne (tante) Greet zandbergen) zijn we een aantal dagen in Buenos aires geweest. Daar hebben we enkele fietstochten gemaakt om de stad te verkennen en zijn we naar een paarden sprint wedstrijd geweest echt super leuk en bijna goed geld gewonnen maar een van onze 4 paarden renden niet door helaas, ook daar hebben we elke avond genoten van een Lomo.
Voor de geld wisseltruc hebben we de boot genomen naar colonia om dollars te pinnen. Daar hebben we een prachtig oud stadje bekeken en aan het strand gelegen. Vanuit daar de bus naar Montevideo waar het slecht weer was en dus maar een stadstour te doen, gezellig in de bus met oude mensen.

We terug aangekomen in Buenos aires zijn we naar iguazu gevlogen.
Daar aangekomen zijn we meteen vertrokken naar de Braziliaanse kant van de watervallen. We hebben daar met grote ogen staan kijken naar grootse watervallen . Deze watervallen zijn moeilijk op foto's vast te leggen omdat ze zo immens groot zijn. Over een bruggetje naar een plek gelopen tussen de watervallen echt cool we werden helemaal nat van het opspattende water.

De volgende dag hebben we de Argentijnse kant bekeken. Eerst aan het begin van de rivier op een boot gestapt die ons dichterbij de watervallen bracht. Na onze camera's opgeborgen te hebben in een waterdichte zak. Voer de boot ons tot onder de waterval echt wat een kracht heeft zo veel water. Heerlijk verkoelend bij een temperatuur van 40 graden en geen wolkje aan de lucht.
Daarna gewandeld boven de watervallen en ernaast echt zo mooi en groots. Vervolgens de trein genomen naar de keel van de duivel, daar was me een water geweld.
Na 2 dagen fantastische natuurgeweld besloten we dat het tijd werd voor wat actie.

Er is geen betere optie dan je uit een vliegtuig te werpen, dus dat hebben we dan maar gedaan.
Eerst krijg je een pak aan en een harnas om, dan loop je naar een mini vliegtuig daar prop je je in en dan gaat ie. Na wat getreiter van de gidsen deden ze de deur toch maar dicht. Ook namen ze Dennis in de maling zijn camera man pakte zijn harnas vast en schudden ze hoofd naar de gids van hem, waarbij Dennis verstijft van schrik naar zijn gids keek. Gelukkig was het maar een grapje.
Op een begeven moment vroeg een gids aan Lotte of we nu al hoog genoeg waren en Lotte schudden hevig ja het was wel hoog genoeg, maar ze bleven maar stijgen dood eng vond ze dat.
Eenmaal op de goede hoogte ging de deur open en keek je naar de aarde vanaf 4000 meter dat is toch wel heel erg hoog. Toen moest Lotte haar voeten over het randje doen ( makkelijker gezegd dan gedaan) eerst de ene en toen de andere. 3,2,1 en daar ga je dan. Nog geen 2 seconde later was Dennis aan de beurt hij vond het echt een onnatuurlijk gevoel, je van zo'n hoogte naar beneden te laten kletteren.

De eerst seconde is dood eng maar daarna is zo vet die vrije val is echt te cool met circa 300 km/h stort je recht op de aarde af!!!Dan gaat de parachute open en geniet je van een prachtig landschap je zweeft boven Brazilië en Paraguay over een dam ook zie je de watervallen op afstand. Je voelt je net een vogel, tot de gids een supersnel rondje draait waar je echt duizelig van wordt maar wel leuk is.
Echt een coole kick.

Nu vertrekken we richting pantanal een reusachtig moeras gebied waar we hopelijk veel mooie dieren gaan zien. Als we mazzel hebben kunnen we nog een kijkje nemen op de ranch van Lotte haar vader zijn oom dat lijkt ons echt super gaaf.

Kuss

  • 12 Februari 2014 - 23:53

    Marise:

    Wauw, wat doen jullie veel in een korte tijd!! Gaaf hoor! Blij dat jullie de vrij val van 300 km/uur hebben overleefd :O Denk dat ik dat toch niet zo heel snel na zou doen.... Geniet nog van de laatste paar weekjes!

    X Marise

  • 13 Februari 2014 - 03:26

    Gerard En Marian:

    Lieve Lotte en Dennis,
    Hier even een berichtje van ons.
    na jullie avonturen met jullie vaders heeft het wel weer even geduurd voordat ik iets van jullie gehoord heb.
    Afgelopen zondag hebben we de verjaardagen van Bas en Joris gevierd, en het was heel gezellig.
    Jan de molenaar en Jos de molenaar waren er ook en dus ging het over de molen.
    De molen die ik voor Joris gemaakt heb was klaar en zij vonden hem erg mooi.
    Jullie avontuur gaat maar door, en we vinden het erg interessant en lezen jullie verslagen ook graag.
    we vinden het erg leuk voor jullie dat jullie goed weer hebben, ondanks af en toe een buitje , maar
    dan leer je ook weer een paar leuke oudere mensen kennen.
    het moet bij die watervallen een erg mooie beleving geweest zijn.
    Kijk goed uit met uit vliegtuigen springen want ze vliegen wel erg hoog vind ik.
    Als jullie bij de fam. zandbergen 's boeren bedrijfje geweest zijn, kunnen jullie denk ik geen LOMO's meer zien. maar dat horen we wel weer.
    Verder weet ik niets meer voor nu ( het is 3 uur 's nachts en ik kan niet slapen ) maar hoop dat het nu wel weer gaat.
    Groetjes vanuit het natte , winderige en veel te warme winterweer (10 graden) vanuit Noordwijk.
    Oma Marian en Opa Gerard.




  • 13 Februari 2014 - 09:49

    Hannie:

    Wat doen jullie dit toch goed om zoveel mogelijk te ondernemen. Je hebt die kans en grijpt die kans.Weer prachtige om te lezen. TOPPERTJES XXX

  • 13 Februari 2014 - 15:42

    Harry En Rita:

    Hoi Dennis en Lotte,

    Wat een belevenissen weer, het houd maar niet op!
    Elke keer is het weer een verrassing om te lezen wat jullie nu weer allemaal beleefd hebben.
    Kei gaaf dat jullie zijn gaan springen, ik doe het jullie niet na. Zeker niet van zo een hoogte :-)
    En wat een hilarisch verslag van de homo 's! Ik had de foto 's niet gelijk bekeken dus kwam er pas veel later achter hoe het zat. Echt lachen en wat een verrassing om die twee vaders mee op sleeptouw te nemen. Heel veel plezier nog met de reis van jullie leven.

    groeten vanuit een regenachtig Santpoort Noord van Harry en Rita

  • 13 Februari 2014 - 19:56

    Joris Zandbergen:

    Hoi Lieve Lotte en Dennis,

    ik heb vandaag gelopen voor Jantje Beton, gecollecteerd. En nu ben ik mijn collectebus aan het wegen om te zien hoeveel kilo geld ik heb opgehaald. De bus weegt 1,5 kilo!! Ik heb voor mijn verjaardag 135 euro opgehaald en ik geef zelf 2 euro ook aan Jantje Beton. Ik heb van oma zandbergen een lego vliegtuig gekregen en van Kathy een technic lego auto.
    Met mijn partijtje ben ik naar Silverstone geweest. Daar hebben we gekart en ge leasergamed. Ik was 23ste geworden en met karten 5de. Daarna nog patat gegeten en toen iedereen weer naar huis gebracht.
    En hoe was het toen papa bij je was en hoe was het sky diven? Wel eng zeker en ik zou het ook wel een keer willen doen. Een paar dagen geleden was het windkracht 8 en de molen draaide goed. De molen van opa is heeeeeeel mooi.
    Voor de film heb ik in de krant gestaan met een foto. De filmmaker heeft geld nodig om de film mooi af te maken dus daar ging het artikel over in de krant.
    Nog een prettige maand vakantie en dan zie ik je gauw weer. Ik heb je echt gemist en neem je nog een kadootje voor me mee?

    liefs Joris

  • 14 Februari 2014 - 16:17

    Carolien:

    Den en Lot
    Super gaaf die sprong maar wat een moed dat zou ik echt niet gedaan hebben.
    Heerlijk dat Eric weer thuis is maar heeft hij genoten met jullie.
    Super mooie foto's van de watervallen echt genieten om ze te bekijken. Zo beleven we de reis een beetje mee en bij thuiskomst nog de mooie verhalen van jullie erbij.
    Nou geniet nog van alles en elkaar wat de einddatum komt in zicht!
    Dikke XXX vanuit alweer een regenachtig Santpoort

  • 16 Februari 2014 - 12:30

    Dick En Ine:

    Hoi kanjers !!
    Deze opmerking is vele malen in het verleden gemaakt door Erica Terpstra over de geweldige prestaties van onze nationale sporters. We zitten nu midden in de olympische spelen, halen veel medailles, vooral bij het schaatsen natuurlijk en dan zijn dit natuurlijk allemaal kanjers.
    Nou, jullie zijn voor ons ook een stel kanjers !!! Wat jullie allemaal aandurven is soms echt niet te bevatten. Als er medailles uitgereikt konden worden voor enorm lef hebben en alles doen, waarvan je dat tevoren niet bedacht zou hebben, dan kunnen we jullie behangen met gouden, zilveren en bronzen plakken !!
    Wel een enorme belevenissen weer en wat een geweldige foto's !!We genieten elke keer weer van jullie verhalen en volgen jullie helemaal op de kaart.
    Geniet nog van jullie laatste paar weken.
    Liefs van Dick en Ine
    P.S. Dank, dat jullie de pappa's zo goed hebben begeleid. Ze zijn er nog steeds helemaal vol van.

  • 17 Februari 2014 - 08:58

    Piet En Wilma:

    hallo dennis en lotte

    jullie hebben weer punten verdiend bij jullie peetoom om een berichtje testuren op zijn verjaardag super!
    we volgen de reis en zo te zien en te lezen genieten jullie er heerlijk van
    groetjes pie en wilma

  • 18 Februari 2014 - 22:50

    Hee Pa:

    leuk leuk en nog eens leuk wat had ik graag mee gegaan naar die ranch heb geen vakantie dagen meer
    anders had ik met mijn vriend zeker aan gekomen misschien gaan we er nog eens een kijkje nemen
    lijkt me geweldig geniet er van veel plezier groetjes je vader

  • 20 Februari 2014 - 09:55

    Saskia:

    ik ben zo jaloeeeeeeeers!!!!

  • 21 Februari 2014 - 11:19

    Anne-greet:

    Lieve allebei,

    gisteravond foto's gekeken op de dropbox. En wat een prachtige jaguar hebben jullie gespot!!!
    Wat zal dat kikken geweest zijn! Ook het duiken in die grotten zal spectaculair zijn geweest. Wij gaan straks lekker skiën en hopen dat alles heel blijft deze keer. Als we weer thuis zijn komen jullie er ook weer bijna aan! Gezellig als jullie er weer zijn, we hebben jullie gemist! Opa en oma komen in huis om voor alles te zorgen en de eitjes van de duifjes warm te houden. Ik wens jullie nog twee prachtige ranch weken en tot snel!
    Dikke kus van ons!!

  • 01 Maart 2014 - 16:34

    Anka:

    Wat super gaaf allemaal!!
    Een hele goede reis terug!
    XXXjes Anka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Bonito

Lotte

Actief sinds 28 Nov. 2013
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 18853

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 01 Juni 2014

Londen

01 December 2013 - 05 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: