RIO negro - Reisverslag uit Lima, Peru van Lotte Zandbergen - WaarBenJij.nu RIO negro - Reisverslag uit Lima, Peru van Lotte Zandbergen - WaarBenJij.nu

RIO negro

Door: Lotte & Dennis

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 December 2013 | Peru, Lima

RIO NEGRO.

Hallo allemaal, vanuit Lima
We hebben echt een super 4 dagen gehad met Rambo en Fabio!
We hebben met roze dolfijnen gezwommen, wat eigenlijk wel een beetje tegen viel. Het was namelijk heel erg een toeristische attractie, we kwamen aan op een platform waar we met zwemvesten het water in mochten! Een vrouw kwam aan met een bakje vis en ja hoor daar kwamen de dolfijnen. Zodra de vis opwas bleven de dolfijnen wel en dat was wel leuk kon je ze voelen en beetje mee zwemmen. Alleen op een gegeven moment begonnen ze te bijten, ze wilde vis.....

Ook kwamen we op een mooie wandeltocht door de jungle een vet grote tarantula tegen!! Veel apen alleen wel ver weg.

Weer 2 nachten in de jungle geslapen, we gingen een wandeltocht maken van 40 min tot een mooi plekje om een kamp te bouwen. We hadden een local mee met een geweer voor het geval er een Jaguar op bezoek zal komen.
Het kamp was klaar en iedereen ging zijn hangmat in, na een half uurtje begaf onze prachtige stellage het en lagen we op de grond... Even herstellen en veder slapen.

De volgende nacht brachten we door een een klein mini-eiland echt prachtig lekker fris windje heerlijk geslapen.

We stonden de volgende morgen om 5 uur op voor de zonsopgang. We gingen opweg naar de monkeyriver waar we veel apen hebben gezien krokodillen en een luiaard!
De gidsen klommen de boom in en haalde hem naar beneden zo mooi om van dichtbij te zien!

Zo dat was ons avontuur in de jungle op naar Peru!

We hadden nog 2 dagen in Manaus en 1 daar van hebben we niks gedaan beetje bijgekomen:) de 2de dag hadden we hele leuke plannen om naar de watervallen te gaan, komen we aan bij het busstation moet je je paspoort laten zien, die hadden we niet mee dus wij in de taxi terug paspoort ophalen!
Nu wilde onze vriend Tom ook wel mee dus wij in de taxi snel, ,aar te vergeefs gemist dagdag watervallen. Wat nu naar de dierentuin dan maar? Oké dan moet je een bus nemen vanuit het centrum dus wij weer terug!
Komen we eindelijk bij de dierentuin aan DICHT
Wat een pech ! Het enige lichtpuntje van de dag was de pizza die we hebben gegeten en dat een vervelende man die de hele tijd om bier aan het zeuren was uit het hostel is gezet en nu een bankje in het park moet kiezen om op te slapen.

Kusssies omdat de vliegtickets naar hier zo duur waren smeren we een broodje pasta en gaan lekker slapen !

• 18 December 2013 - 06:44

Carolien:

Lieve Den & Lot
    Super leuk om te lezen vooral de foto's ook erg mooi.
    Prikken niet voor niets met die leuke aapjes kan je niet van afblijven.
    Nou geniet in lima en we horen van jullie plannen.
    Papa kijkt echt elke dag of er foto of verslag is wordt er helemaal handig in.
    En Den super lekkere tulband gehad bewaren hem niet hoor.
    Dikke kus

• 18 December 2013 - 08:42

Kirsten:

Waaaaaaauwwwww! Echtt suuuper leuk! Ik ben wel een beetje jaloers hoor. Dennis doet wel een beetje eng alleen met die krokodil in z'n mond.. En die spin! haha.
    Geniet ervannn!! Nu weer een nieuw avontuur in Peru. Leeeeeuk! Nou ik ga lekker tentamen maken zo! Dat is wel even wat anders. VEEL PLEZIEEER!!
    Liefs, Kirrieee!

• 18 December 2013 - 11:25

Carmen:

Nou Lot je schrijft hartstikke leuk en thank god!!!!!!!! Dat ze pizza slices hebben! One love X!!

• 18 December 2013 - 12:22

Chantal:

Hee lottie !!
    Hartstikke leuk geschreven !
    Ben benieuwd wat jullie nog meer mee gaan maken!
    Let op de wilde dieren

• 18 December 2013 - 17:07

Dick En Ine:

Hoi Lotte en Dennis,
    Spannend allemaal, al die beesten en dan nog wel in het wild. Die dierentuin hadden jullie helemaal niet nodig, joh.
    Uit de hangmat vallen, ik ken dat. Waarschijnlijk hebben jullie verschrikkelijk gelachen.
    Leuke mooie foto's, goed dat jullie dat doen, want zoiets maak je nooit meer mee.
    Geniet verder in het verre Peru. Zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen !
    Liefs,Dick en Ine

• 18 December 2013 - 19:58

Chantal:

Hey lottie! echt superleuk allemaal! Onwijs vette ervaring. alleen jammer van die dag en waterval gemist en dierentuin dicht. zeker allemaal back to basic douche en toiletteren in de jungle. nou have fun nog. leuk om jullie verhalen te lezen. dikke kus chant

• 18 December 2013 - 21:09

Ageeth En De Rest Van De Familie:

Zo ik dacht eens even kijken hoe jullie het samen hebben op jullie trip.
    Geweldig om te lezen wat jullie allemaal al in zo'n korte tijd hebben beleefd.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes van ons allemaal

• 18 December 2013 - 21:09

Edward:

Lotte en Dennis leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben ik heb Ingrid ook al voorgesteld om een keer zo'n trip te maken. Maar gaat liever naar Artis
    VEel Plezier Gr. Ome Ed

• 19 December 2013 - 16:40

Anne-greet:

Buenos Diaz Dennis en Lotte, hoe gaat het inmiddels met het Spaans spreken? wat heerlijk dat jullie zulke leuke verhalen schrijven, maar ja, dat heb je ook als je zoveel avonturen mee maakt! Geniet er maar van. Wij zijn reuze jaloers! Joris heeft zo kerstdiner op school en gaat in zijn overhemdje met strik naar school en rudolf the rednose rendier bril, en heeft voor de hele klas chocolade kerstballen met een kaartje eraan (fijne feestdagen) om uit te delen. Hij is nu nog bij de molen en we gaan zo naar school. Ik breng straks voor de hele klas pizzaatjes. Joep is nu met school naar de winterefteling, ook leuk in het kader van kerstmis. Morgenmiddag hebben ze eindelijk ook kerstvakantie. Bas heeft ook vandaag zijn laatste dag bij Blom voor de vakantie en heeft dan ook 2 weken vrij. Wij hebben erg veel zin om op vakantie te gaan. We gaan dan ook vanaf daar proberen te face-timen. Hoop dat dat lukt.
    Geniet van Peru en let goed op elkaar.
    Wij gaan zo gezellig uit eten met Eric en Carolien, kunnen we het eens lekker over jullie hebben!!
    xxx pap en mam

• 20 December 2013 - 12:35

Janet:

Buenos tardes amigos wat een mooie verhalen en geweldige foto's. Sprak net Carolien hoorde dat jullie van een aardige mevrouw daar leuke tips om te bekijken/bezoeken hebben gekregen..
    Ben benieuwd wat jullie allemaal nog gaan bekijken. jammer dat het tripje naar de watervallen in het water gevallen is. Wij wensen jullie nog veel reisplezier.
    groetjes van de Maesjes

• 21 December 2013 - 17:39

Lara:

Wat een jungle tocht

• 24 December 2013 - 14:57

Oma En Opa:

lieve Dennis en Lotte
    hier even een mailtje van ons
    wij vinden het voor jullie heel leuk dat het zo goed gaat.
    vanuit het koude en erg winderige (9 a 10) Noordwijk wensen wij jullie erg fijne kerstdagen, of wat ze daar ook maar te vieren hebben.
    verder veel liefs en gezondheid toegewenst, OMA en OPA

• 24 December 2013 - 15:32

Dick En Ine:

Lieve Dennis en Lotte
    Filmpje gezien, waar jullie in een tuk-tuk zitten.Grote pret natuurlijk !!
    Vanuit een regenachtig Santpoort wensen we jullie fijne kerstdagen ( misschien wel een stukje gebakken krokodil of slang of zoiets eten ) en een voortreffelijk goed nieuwjaar !!
    Liefs,Dick en Ine

• 25 December 2013 - 22:59

Mirand:

Lieve Lotte en Dennis,

Leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien. Wat een ervaring!
    Fijne kerst en geniet van alles!!!

Dikke kus,
    Jeroen, Miranda, Gijs & Froukje