Jungle tour amazonas river - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Lotte Zandbergen - WaarBenJij.nu Jungle tour amazonas river - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Lotte Zandbergen - WaarBenJij.nu

Jungle tour amazonas river

Door: Lotte & Dennis

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 December 2013 | Brazilië, Manaus

Jungle tour 1

(Weerupdate 35 graden 20 min regen in de eerste 10 dagen)

Zo we zijn net terug van een jungle tour over the amazonas river, met een gids genaamd Elmo! ( een man zonder tanden die 8 talen spreek inclusief Nederlands en alligator taal) Daar hebben we 4 nachten doorgebracht in de jungle, heerlijk geslapen in een hangmat. We hebben veel grijze dolfijnen gezien en veel verschillende vogels. Piranha's vissen was echt leuk, ze beten continu!
Gelukkig maar anders hadden we geen eten. In de jungle hebben geleerd te overleven met niks naja een visnet / hengel, hangmat en big knive. Het eten was heerlijk in de jungle eigen gevangen piranha's/ tokunarai, kip geroosterd en natuurlijk was alles met rijst. Ook hebben ze hier de lekkerste avacaci ( ananas) ! Het eten in de jungle was lekkerder dan in de logde daar was het prut met rijst, smiddags en savonds hetzelfde!!

Elmo heeft ons geleerd hoe een krokodil te vangen en in slaap te kriebelen!
Je hebt eigenlijk maar 3 dingen nodig:
- een felle zak lamp, om de krokodil te verblinden.
- een boot
- snelle reactie.
Echt super om zo'n baby krokodilletje van dichtbij te zien ze zijn super zacht aan de onderkant en hard aan de boven kant! Dennis heeft de krokodil met zijn tanden vast gehouden en ik had een mooie krokodillen ketting !

We hebben vaak even gezwommen om af te koelen in de rivier met piranha's en krokodillen, elke keer als we er in waren zei Elmo:' ik heb hier krokodillen van 7 meter gezien ! Maar als die komen moet je niet weg zwemmen maar onderwater duiken dan zwemmen ze zo over je heen omdat ze dan al weer vergeten zijn dat je er was!

Het is ons zo goed bevallen dat we hebben besloten morgen nog 4 dagen op pad te gaan naar rio negro als het goed is kunnen we daar meer dieren zien, zwemmen met roze dolfijnen en langs gaan bij de Indianen ! Hopen dat daar niet zo veel muggen zijn. Het is dan wel geen hoogseizoen voor de muggen ( wordt gezegd ) maar we zijn helemaal lek geprikt. Om een idee te geven alleen op benen en billen 95 p.p!

Dikke kus van ons

• 11 December 2013 - 03:48

Louis:

haha super vet! Fijn om te horen dat Dennis zijn visskills - al dan niet met falkje - nog verder verbeterd heeft! Heel veel plezier nog! en pas goed op julliezelf

• 11 December 2013 - 07:11

Sassie:

Woooouw klinkt heel gaaf! Geniet ervan, dikke kus!

• 11 December 2013 - 07:41

Nicky:

Heel gaaf! Goed om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben! Veel plezier xxx

• 11 December 2013 - 08:22

Anne-Greet:

lieve Lotte en Dennis, heerlijk jullie gisteren even gesproken te hebben! Wat hebben jullie al een geweldige ervaringen opgedaan in de jungle. Papa is helemaal jaloers!! Hij wil graag je pinpas komen brengen. En wat zien je benen eruit Lotte, het lijkt wel of je de waterpokken hebt.
    Heel veel plezier nog voor de aankomende dagen in de jungle en ik hoop dat de roze dolfijnen zich laten zien en dat je er misschien mee kunt zwemmen maar kijk uit voor die krokodillen hoor!
    xxx mam

• 11 December 2013 - 08:23

Carolien:

Super gaaf om te lezen en de foto's te zien.
    Jammer dat ik er gisteren niet was om te face time.
    Hoop dat je papa zo spreekt heb uitgelegd hoe het werkt hij wordt er nog handig in haha
    Veel plezier met de volgende tour en pas goed op elkaar. Dikke knuffel van ons

• 11 December 2013 - 09:11

Jesse:

De hoed! hij is aanwezig!!!
    Klinkt goed allemaal, ben benieuwd naar de volgende verhalen!!!
    Veel plezierxx

• 11 December 2013 - 10:35

Oma Thea Zandbergen:

Dat is wel genieten.geweldig.maak maar veel fotos kijk uit met die beesten.groetjes oma THEA en opaERIK..ENIG ENIG...

• 11 December 2013 - 12:51

Laura:

Lottie! Wat een heerlijk verhaal! Ik hoop dat jullie nog meer mooie dieren zullen spotten! X

• 11 December 2013 - 12:59

Frederique:

Waauuww wat super gaaf!! Heel veel plezier nog, hoop dat jullie de roze dolfijnen een kusje mogen brengen;)

xxx

• 11 December 2013 - 13:11

Mies:

Super leuk lieverds! Veel plezier nog XX

• 11 December 2013 - 13:27

Marise:

Waauuuww (ik ben niet de eerste die dit zegt..) Maar wat een gave avonturen alweer. Klinkt echt super goed (En het weer ook, maar daar wil ik liever niet aan denken;)) Heel veel plezier bij de dolfijnen, indianen etc. Doe maar flink wat dansjes om een totempaal met ze :)

Xxx

• 11 December 2013 - 16:09

Dick En Ine:

Lieverds!! Wat een belevenissen, even wat anders dan het leven hier in ons koude kikkerlandje.Wat maken jullie een boel mee, om nooit meer te vergeten !!Maak vooral veel foto's ( zie geen foto met al die muggenbeten ), kunnen wij straks ook een beetje meegenieten.Veel plezier tijdens de volgende jungletrip en hou vooral alles gezond!We blijven jullie volgen en blijven trouwens ook stinkend jaloers.Tot de volgende keer XXX

• 11 December 2013 - 19:31

De Maasjes:

he Lotte en Dennis,
    klinkt goed zeg al die verhalen, we hebben ons weekje Ardennen gecanceld
    en komen jullie kant op.
    we blijven ullie volgen ,geniet maar lekker en tot horens xx

• 11 December 2013 - 21:47

Maud:

Jeetje wat ontzettend bijzonder allemaal, leuk om te lezen. Echt vet Lotte en Dennis!! Have fun xx

• 11 December 2013 - 23:32

Hee Pa:

leuke dag weer gehad wat ben ik trots op jullie leuk dat jullie dit doen en fijn dat we dit met iedereen kunnen delen blijf genieten we leven met jullie mee groetjes je vader

• 12 December 2013 - 09:09

Kees En Jacqueline:

Geweldig! Heel veel plezier op jullie reis. Dit klinkt allemaal super, dus ga zo door. Het is dat Kees max 4 uur wil vliegen, anders hadden we toch echt in jullie voetsporen moeten treden.. Maar als we jullie verhalen volgen krijgen we een goede indruk. Mooie foto's! Groetjes van Kees en Jacqueline

• 13 December 2013 - 09:25

Anneke:

Hallo Lotte & Dennis,

Wat een mooie foto's! En wat een avontuur in de jungle. Hoop dat jullie straks nog veel meer dieren zien, behalve muggen natuurlijk. Geniet!
    Groetjes, Anneke

• 14 December 2013 - 11:07

Oma M En Opa G.:

lieve Lotte en Dennis
    Wat fijn zo'n avontuur dat jullie beleven.
    Pas goed op elkaar en de wilde beesten.
    Geniet er maar heel veel van.
    Dikke kus van Oma M en Opa G.

• 17 December 2013 - 23:13

Hee Pa:

goede vlucht gehad wij zijn benieuwd naar fotos en verhalen ik volg jullie en vind helemaal leuk wat jullie doen heel veel plezier groetjes je vader