Het boerenleven. - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van Lotte Zandbergen - WaarBenJij.nu Het boerenleven. - Reisverslag uit Campo Grande, Brazilië van Lotte Zandbergen - WaarBenJij.nu

Het boerenleven.

Door: Dennis & Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Maart 2014 | Brazilië, Campo Grande

Het boerenleven.

Aangekomen op Fazenda Jesus Maria de eerste van de twee te bezoeken boerderijen. Omdat het weekend was en er niet gewerkt werd hebben wij ons heerlijk vermaakt op de prachtige boerderij met zwembad en typische Braziliaanse BBQ. Heerlijk vlees met een super aardige familie die daar toevallig allemaal waren, normaal is het huis onbewoond.
Maandag stonden we 5 uur op om koeien te wegen, deze koeien werden verkocht. Echt super leuk om mee te maken, Dennis voelde zich als een vis in het water met het opdrijven van de koeien. De cowboys vonden dat een beetje raar omdat de koeien trappen en Dennis niet bang was! Echt zo stoer haha
Nadat de 5 vrachtwagens waren vertrokken zijn wij op het paard gesprongen om het land te verkennen. Naar een uur kwamen we er achter dat je 18000 hectare niet zo maar even in de rondte loopt.
Snel terug voor de lunch om Smiddags met de auto over de farm te rijden.
Volgende morgen gingen we samen met Carlos (een eigenaar van een gedeelte van de farm ) en een nieuwe werknemer mee om hem te laten zien waar alle voederplaatsen waren. Hij gaat zorgen voor de mineralen van de koeien en kijkt naar het gras soja en bomen. En erg interessante middag.Die middag vertrokken we met die (nieuwe werknemer ) terug naar Campo grande.

De volgende morgen hadden we een afspraak met Olivier de mede eigenaar van boerderijen in Brazilië, samen met ome ton en Cor.
Hij heeft ons verteld hoe het in ze werk gaat met de koeien, hoe oud ze zijn als ze kalfjes krijgen, hoe oud ze zijn als ze worden geslacht en nog veel meer interessante dingen over de boerderijen.
Na gezamenlijk lekker gegeten te hebben zijn we met Fabricio vertrokken naar Nova Hollanda.
S'morgens vroeg opgestaan, er werden stieren opgehaald voor de slacht. Echt wat een dikke stieren, doordat de stieren voelde dat er iets ging gebeuren waren ze wat agressief. S'middags met de tractor voedings blokken brengen naar verschillende plaatsen. Nadat Dennis de werknemers had gedegradeerd tot passagiers heeft hij zich helemaal uitgeleefd op de tractor en de hele middag gereden.
S'avonds stond er een heerlijke BBQ voor ons klaar. Aan het begin bakte ze het vlees helemaal door en daar houden wij niet zo van. Het was wat lastig uit teleggen omdat we niet echt met ze konden praten. Daarop had Dennis een goede oplossing, hij ging wel even achter de BBQ staan. Echt super lekker, wel maf dat ze daar niet van rood vlees houden.

De volgende morgen gingen we eindelijk doen wat Lotte altijd la wilde. Een dag met cowboys meelopen. Om 6 uur op het paard om koeien te verplaatsen en het vee te controleren. Rijden door de prachtige natuur en koeien opjagen echt fantastische.
Op de terug weg hielden we een race die natuurlijk gewonnen werd door Lotte en ja den ook 1 keer door jou.
Jammergenoeg moesten we die middag al weer terug. We werden opgewacht door Gustavo die ons mee nam naar een typische country bar. Heerlijke avond gehad, super gezellig.
De reis is bijna teneinde gekomen we vliegen vanavond naar Rio de Janeiro om daar 2 avonden carnaval mee te maken en dan vliegen we weer naar huis. We verwachten jullie natuurlijk allemaal op Schiphol met spandoeken, ballonnen en een gezamenlijk ingestudeerd lied.

Dikke kus en tot woensdag 16:55 (5maart) landen wij.

• 01 Maart 2014 - 22:45

Marise:

Wat een leuk einde van jullie reis! Ik zie jullie al en boerenleven tegemoet met z'n tweeën! heel veel plezier met Carnaval, goede terugreis en tot snel!

X

• 01 Maart 2014 - 22:49

Dennis Goes:

Ik moet hierbij vermelden dat ik die ene keer dik van Lotte had gewonnen en 2 keer net aan had verloren en dat als beginnend ruiter

• 01 Maart 2014 - 22:54

Frederique:

Super leuk allemaal!! Heel veel plezier in rio, doe een mooi Braziliaans dansje en geniet er nog ff van!! Xx

• 02 Maart 2014 - 14:57

Nel Bartels:

Ik heb genoten van jullie reis verslag,nog fijne dagen en een goede terug reis Gr Cok en Nel

• 02 Maart 2014 - 16:31

Jaco En Pascale:

Straks weer thuis Den! Dat wordt misschien wel het meest zware avontuur van de laatste 3 maanden...
    Nog veel plezier in Rio, goeie reis en tot de 29e! Zorgen jullie er wel voor dat jullie thuis zijn?

Dikke kus Jaco, Paskool en die vervelende kinderen

• 02 Maart 2014 - 21:27

Carolien:

Komen net bij peet en poer vandaan!
    Toch weer leuk tenminste dat vinden wij dat jullie weer thuis komen..
    Veel plezier in rio en tot woensdag..
    XXX carolien

• 02 Maart 2014 - 22:00

Anne-Greet:

Hey reislustige kids!!
    het zit er bijna op, helaas.....
    Wij vonden het de afgelopen tijd wel erg stil in huis en zijn, net als Erik en Carolien, ook blij dat jullie er weer aan komen!!
    Nu nog even lekker swingen in Rio en tot heel snel!!
    xxx Anne-Greet ( en die gezellige homo vader!! )

• 02 Maart 2014 - 22:10

John En Wilma:

Hoi Lotte en Dennis,
    Wat hebben jullie een prachtreis gemaakt!
    We hebben genoten van jullie verhalen.
    Geniet nog van jullie laatste dagen in Rio.
    Een veilige terugreis!
    Groetjes van de buurtjes.

• 03 Maart 2014 - 12:31

Dick En Ine:

Hallo luitjes !! Prachtig verhaal weer, echt iets voor jullie, het boerenleven.
    Zal enorm tegenvallen, als jullie weer thuis zijn in ons kikkerlandje.
    We wensen jullie nog veel plezier in Rio, goede terugreis, tot woensdag !!
    Het welkomstlied wil nog niet erg lukken, maar we blijven oefenen.
    Liefs,Dick en Ine

• 03 Maart 2014 - 15:02

Opa Erik En Oma Thea Zandbergen.:

wat een reis enig,geniet nog even in rio.met je dans schoenenaan.dennis een boer is ook wat voor jou boerin hob je al.noem de eerste koe maar DORA.voor spoedige vlucht.eriERIK en THEA.

• 05 Maart 2014 - 22:25

Tante Greet:

Lieve allebei,

tante Greet wil nog even melden dat we allemaal weer reuze blij zijn dat jullie weer thuis zijn en we weer met een volle tafel kunnen gaan eten 's avonds!!
    Ik vind het super dat jullie zo enorm hebben genoten en het was een erg gezellig etentje bij Carolien en Erik!! Dit was het laatste bericht van tante Greet en tot morgen!

xxx tante Greet